Anno 2018 is online content een van de belangrijkste factoren van je marketingstrategie. De webteksten zijn hier een belangrijk onderdeel van. We zijn de hele dag bezig met content en een groot deel daarvan bestaat vaak uit tekst. Met sterke content kun je scoren. Jouw website on fleek. Een tekstje van een paar honderd woorden, met af en toe een zoekwoordje erin gepropt, doet helaas geen wonderen. Een tekstschrijver kan hierin veel voor je betekenen.

1. Kwaliteit over kwantiteit

Artikelen met meer dan 1.000 woorden scoren beter, ze worden langer en vaker bekeken door bezoekers van de betreffende website. De monsterlijke artikelen bevatten veel informatie, ze gaan lekker op Google en de longreads zijn onmisbaar. Een artikel, blog of andere webtekst schrijven van dit formaat doe ik graag voor je. Je zult het namelijk nodig hebben.

De kwaliteit wint het zeker van kwantiteit. Naast de longreads moeten er teksten worden opgesteld van topniveau. Geen taalfoutjes dus, fatsoenlijke interpunctie en inhoudelijk informatief en entertainend. Schrijven gaat op kennis en gevoel. Google herkent kwaliteit, de zoekmachine kan de goede en slechte exemplaren makkelijk uit elkaar houden.

2. Bespaar tijd en geld

Je campagnes en advertising kosten behoorlijk wat geld. Door je organische bereik aan te pakken kun je besparen op andere kosten. Bouw een strategie rond het organische verkeer. Webteksten van kwaliteit helpen je hierbij. Door goede content te plaatsen en posten bereik je je doelgroep zonder advertenties.

Geen tijd om je te verdiepen in webteksten en blogs? Welke doelstellingen heeft je content, wie wil je bereiken en hoe wil je dit doen? De zoekwoorden onderzoeken en deze strategisch inzetten, het is ook nogal wat. Bespaar jezelf een hoop tijd, huur een professionele copywriter in om jouw webteksten te schrijven.

3. Profiteer van de kennis van de copywriter

Een tekst schrijven is niet zo moeilijk. Een tekst schrijven die lezers kan aansporen tot handelen wel. Iemand die webteksten schrijft van beroep heeft hier meer kennis van, net zoals bij iedere job. De Nederlandse (en Engelse) taal wordt volledig beheerst en de schrijfstijl wordt aangepast aan het bedrijf en de doelgroep. De lay out van de tekst zorgt dat mensen de teksten blijven lezen. Gevarieerde zinnen, verschil in de lengtes van woorden en af en toe een woordspeling tussendoor. Als een tekst niet fijn leest, dan beginnen we er niet aan.

Laat je product of merk vanuit een andere kant zien. Doordat je zelf toch in een tunnelvisie belandt lukt dit niet meer. Je klampt je al jaren vast aan dezelfde doelgroep, je focus hoort hier misschien helemaal niet meer te liggen. Moeten de teksten geredigeerd worden? Zijn ze nog wel overtuigend genoeg? Tekstschrijvers belichten je merk op een nieuwe manier. Ze worden opnieuw in het spreekwoordelijke zonnetje gezet.

Meer Koffiepraatjes >